keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Martat käsityökeskuksessa

Kaksi ihanaa harrastusta yhdistyi tänä iltana kun Marttaporukka kokoontui Mäntsälän käsityökeskukseen. Illan agendalla oli tutustua keskuksen toimintaan ja tehdä kevyt kaulakoru itselle. Marttoja oli mukana parisenkymmentä.





Tuli tehtyä yksi niistä listalla olleista "to do" asioista. Olen asunut viiden minuutin kävelymatkan päässä keskuksesta nyt yhdeksän vuotta. Käsitöihin olen ollut vinksallaan kohta viisi vuotta. Miten minä en ole saanut käytyä tuohon paikkaan tutustumassa!

Korumalleja joista valittiin itselle mieleisin oli useampia ja tekemiseen sai hyvät neuvot. Porukassa oli mukava väkertää. Virkattiin, pujotettiin helmiä, solmittiin, pyöritettiin ja naurettiin. Ja kaikki saivat itse tehdyn korun mukaan illan päätteeksi.




Käsityökeskuksessa voi käydä kutomassa kangaspuilla, osallistumassa käsityöaiheisiin pajoihin, tekemässä ostoksia tai vaikka vaan ihailemassa muiden töitä joita keskuksessa on esillä. Tunnelma on välitön ja lämmin.



Minä tein tänään sinisävyisen korun virkkaamalla "tikapuulangasta".



Hauska ilta oli. Loppuun vielä pieni mainos ;)


3 kommenttia:

  1. Meilläkin täällä Tuusulassa on reippaasti toimiva Käsityökeskus. Aivan ihana paikka käydä kutomassa mattoja, poppanoita, huiveja, peittoja... mitä mieleen tulee. Ihan parasta on se samanhenkisten ihmisten tapaaminen. Joko varasit kudonta-ajan joihinkin puihin? :)

    VastaaPoista
  2. Käsityökeskukset on tosi mahtavia. Mä oon käynyt monesti Mäntässä. Siellä on kiva henkilökunta ja mukavat kurssilaiset.

    VastaaPoista
  3. En varannut aikaa vielä, mutta johonkin työpajaan menen varmasti mukaan ja käyn katsomassa toimintaa uudestaankin. Eilen illalla ei ollut enää matonkutojia paikalla.

    VastaaPoista