maanantai 3. kesäkuuta 2013

Sukkapari eriväri raitaero tosikiva

Olen alan blogeista oppinut että juuri tämäntyyppisiä projekteja tulee kutsua ufoiksi. Eli käsitöiksi jotka on joskus innolla aloitettu, mutta jotka ovat hautautuneet määrittelemättömäksi ajaksi nurkkiin ja laatikoihin ja joiden loppuunsaattaminen on jokseenkin suuren pinnistelyn takana. Tai näin ainakin minä olen neuleufo - käsitteen ymmärtänyt.

Saanen siis esitellä noin puoli vuotta työn alla olleet, omaan jalkaan sopivat, Rico superba pop langasta neulotut, ohuen ohuet villasukat.




Jostakin syystä tuo ohuiden sukkien neulominen ei tunnu olevan mun juttuni. Sukka on sinällään aika tylsää neulottavaa, ja ohuesta langasta se edistyy ihan liian hitaasti. Tämä oli juuri se syy miksi minulla oli sukkakammo. Ihmettelinkin miten innostuin neulomaan kasan sukkia keväällä, mutta sitten hokasin että nehän olivat seiskaveikasta. Siitä langasta sukka valmistuu heittämällä, kun tätä pikkusiimaa saa kilkutella viikkotolkulla sukan muotoon.

Lanka on Novitan Tico Ticon vahvuista, joten silmukkamäärät ja ohjeet ovat Novitalta poimitut. Niin ja minun käsiala ja Novita yhdistettynä tarkoittaa 39 kokoiseen jalkaan koon 42 mukaista ohjetta :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti