sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Pinkit vinkit

Esikoiseni on kuudennella luokalla ja siinä kohtaa koulua tulee neuloa kässätunnille lapaset. Tyttöparka valitsi lapasten väriksi mustan joka on tosi haastava väri neuloa (ainakin minun mielestä ja minä olen muutaman työn jo ehtinyt neuloa). Haastetta lisäsi hitsin löysä käsiala jonka vuoksi puikot tippuilivat työstä parin kerroksen välein. Ehdotin että tyttö vaihtaa värin vaaleampaan ja puikot parempiin jotta ei ihan hermostu koko hommasta...jos siitä likasta saisi joskus vielä vaikka neulontakaverin... Annoin omista jemmoista hänelle vaaleanpunaista lankaa ja bambupuikot työvälineeksi. Bambut ovat karheammat ja ajattelin että ne pysyvät siksi paremmin löysässäkin työssä paikoillaan.

No, tytön lapaset ovat vielä työn alla, mutta minun oli ihan pakko kilkutella siinä sivussa itsekin yhdet pinkit tumput. Lapaset ovat kokoa 140 cm, mutta kuvassa pienemmän mallin käsissä.


Seiskaveikka se on minun mielestäni aika karheaa ja kutiavaa lankaa, joten upotin tumput yöksi huuhteluaineveteen, huuhtasin aamulla pelkällä vedellä ja jätin kuivumaan. Lapasista tulee tällä konstilla ainakin minun käteeni mukavamman tuntuiset :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti