sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Junasukkia x kaksi

Jokainen joka on joskus yrittänyt saada sukat pysymään pienen lapsen jalassa tietää miten käytännölliset junasukat ovat. Näyttävät hassulta, mutta toimivat. Junasukan alkuperäinen ohje on Alpakka langalle ja vauvakoossa. Ohje ja sukan tarina löytyy täältä: Junasukan ohje ja tarina. Minulla oli tarvis saada sama malli tehdyksi sukkalangasta ja isommassa koossa.

Pienemmät (punaiset) sukat on neulottu Fabelista 2,5 puikoilla 4x12 silmukoilla ja viidellä "makkaralla" jalkapöydän päällä. Sukat ovat kokoa 23, jalkapohjan pituus 13 cm, venytettynä 15 cm.

Isommat (lilat) sukat valmistuivat lankalaatikon pohjalta löytyneestä Novitan Tico Ticosta. Puikot 2,5 ja silmukoita 4x13. Resoria 15 krs ja "makkarat" viiden kerroksen levyisiä. Jalkapöydällä viisi makkaraa ja 4 krs sileää vielä ennen kavennuksia. Sukat kokoa 28, jalkapohjan pituus 15/18 cm.



Kuvausta varten sukat ovat oman muksun jalassa, mutta kuvaamisen jälkeen ne jatkavat matkaansa tuttavaperheeseen. Ja minä kilkutan välillä paksumpaa lankaa. Ei tuo ohut lanka vaan ole mun juttu, sen verran kärsimätön olen. Hidasta nysväämistä sanon minä.

1 kommentti:

  1. Minä tykkään junasukkien mallista.
    Pojalle tein viime talvena, ja alkavat olla pienet. Oon suunnitellu, että tekisin jossain vaiheessa kummallekki lapselle uudet. Koot tulee olemaan 32 ja 29, eli hyvin ne sopii isommillekki ;-)

    VastaaPoista